O1 Kilka pytań odnośnie świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kavalorn
    Classic
    • 2018
    • 9
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    O1 Kilka pytań odnośnie świateł

    anomal, jakoś tak po 16
  • Kavalorn
    Classic
    • 2014
    • 36

    #2
    O1 Kilka pytań odnośnie świateł

    Witam serdecznie, przekopywałem trochę forum i czytałem o różnych światłach i lampach które można wrzucić do kochanej O1, ale chciałbym upewnić się co do kilku kwestii jak to wygląda na dzień dzisiejszy, więc byłbym bardzo wdzięczny za pomoc użytkowników w odpowiedzi na takie pytania:

    1. Czy istnieje możliwość posiadania z przodu świateł do jazdy dziennej które byłyby wewnątrz reflektorów? Czy pozostają światła do jazdy dziennej montowane na dole po bokach (paski lub kółka)? Jeśli to ta druga kwestia, czy ktoś może polecić konkretne modele z których są zadowoleni? (osobiście podobają mi się bardziej paski, o ile świecą jako całość a nie widać pojedyńczych diod).

    2. Jak sądzicie, czy takie światełka będą dobrze wyglądać (wiem, subiektywne, ale to nic) w O1 ambiente koloru srebrnego?
    Przód:

    Tył:


    Rozumiem, że ten pasek led w przednich to nie są do dziennej jazdy tylko postojowe? Nie mogę znaleźć nigdzie informacji, ale znalazłem podobne innej firmy i było opisane, że są to pozycyjne. Czy waszym zdaniem to w ogóle jest coś warte? Chciałbym coś tego typu ponad standardowe lampki fabryczne. Może bylibyście w stanie coś polecić?

    Z góry dzięki za pomoc 'świeżakowi'

    Komentarz

    • adamwwy
      Drive
      • 2014
      • 87

      #3
      Przód to może by jakoś wyglądał, ale tył to jak dla mnie tragedia.

      Przednie najbardziej pasowałyby do czarnego auta.

      Komentarz

      • dd4a
        Drive
        • 2014
        • 81

        #4
        miałem dokładnie w swojej O1 takie światła i je sprzedałem. Paski ledów to postojówki wiem że jest możliwość ich przerobienie na dzienne ale to dłubanina i kombinowanie. Ogólnie zestaw wygląda kiepsko.

        Komentarz

        • Kavalorn
          Classic
          • 2014
          • 36

          #5
          Pewnie podobnie jest też z jasnymi/chromo wersjami przód i tył...a polecacie coś innego, nie fabrycznego? Chciałbym aby był fajny efekt bez 'wieśniactwa' :P Pytania z pierwszego posta.

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Odnośnie dodatkowych świateł dziennych, moim zdaniem zamontowanie ich, a w szczególności dalsze korzystanie, to dodatkowe kłopoty, konieczność pilnowania włączania/wyłączania w przypadku np. złej widoczności, wjazdu do tunelu, pojawiania się zmroku, świtu.
            Lepszym rozwiązaniem jest obniżenie mocy świateł mijania za pomocą PWM. Na takich światłach (mijania) o obniżonej mocy można jeżdzić w terenie zabudowanym, (gdzie zawsze są oświetlone ulice) przez całą dobę bez koneczności nawet myślenia o tym, że trzeba włączyć odpowiednie światła.
            Polecam to rozwiązanie, (tą końcową wersję), sprawdza się bardzo dobrze:

            Komentarz

            • Kuba77
              Drive
              • 2013
              • 94

              #7
              1. Można chyba, jeśli nie masz przecimgielnych. W tych miejscach widziałem u kogoś, ale w Ambiente wydaje mi się, że masz tam juz zajęte miejsce.

              2. Widziałem te reflektory m.in. w srebrnej Skodzie i wygląda to źle. W ogóle to ma homologację?
              Moja O1

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71352

              Komentarz

              • Kavalorn
                Classic
                • 2014
                • 36

                #8
                Homologację niby mają, będę musiał sam spojrzeć w sklepie u mnie w mieście jak to wygląda na żywo i czy może jasna wersja jest lepsza, jak nie to zostaną standardowe, chyba, że ktoś coś poleci fajnego. Kratki w mojej są wolne, więc można by wrzucić pasek albo kółka, jeśli ktoś coś by konkretnego polecił

                Komentarz

                • innotic
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 111
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGU 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Kupuj Philipsy Daylight 4 lub 5 i się niczym nie przejmuj. Solidnie zrobione, homologację mają i są też mocne strasznie. U mnie nie zakłócają radia i mają automat je włączający. Osram też ma dobre dzienne.
                  >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
                  >>Link alternatywny<<

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Na mojego typa, to O1 ma tak klasyczną bryłę,że niewiele można wymodować z lampami...
                    Jedynie ori lampy z ksenonami plus spryski w zderzak lub ładne pełne (łącznie z kierunkami) brewki w kolorze nadwozia i tyle. Poza tym bardzo ładnie wygląda O1 ze zderzakiem od RS1.
                    Widziałem jedną Oktawkę z tymi przednimi lampami i wygląd mnie nie zachwycił. Jeśli chodzi o tył to już na pewno bym czegoś takiego nie wsadził. Rzecz gustu oczywiscie.... a te bywają różne i nie podlegają dyskusji w sumie...

                    [ Dodano: Sro 24 Wrz, 14 12:50 ]
                    Kavalorn, i pamiętaj, żeby dzienne miały oznaczenie DRL i homologację E4, inaczej będą problemy przy przeglądach.
                    Tanich allegrowskich unikaj jak ognia (w szczególności tych 8 ledowych), bo to tragiczna jakość.
                    Miałem i wywaliłem po 5 miesiącach. Są nieszczelne i gniją ścieżki.Ciężko to uszczelnić czymkolwiek bo jakość mizerna.
                    Lepiej np. Philipsy kupić i spasować z kratkami dolnymi w zderzaku.
                    Wiem, że to rzeźba.... ale jak się chce.... to i rzeźbić trzeba.

                    Komentarz

                    • Kavalorn
                      Classic
                      • 2014
                      • 36

                      #11
                      Dzięki za informacje śliczne Po wypłacie przyjdzie czas na decyzje i zakupy, dam znać co i jak + zdjęcia

                      Komentarz

                      • Akiss
                        Classic
                        • 2009
                        • 26
                        • Yeti (5L)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        dołączę się do tematu.
                        Cy ktoś z szanownych forumowiczów miał zamontowane te DRL z alledrogo, proszę o opinię jak się sprawdzają, oraz jaka jest ich trwałość.
                        A może lepiej będzie przerobić tak halogeny aby się załączały po włączeniu zapłonu, jeszcze lepiej po odpaleniu silnika tylko skąd wziąć 12V po odpaleniu silnika.

                        Komentarz

                        • innotic
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 111
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGU 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          NSSC to firma, która robi tą całą chińszczyznę. Allegrowe Max-Ledy też są przez nich robione. Generalnie zdecydowana większość tanich lamp z Allegro jest od nich. Jak chcesz, to nawet sam możesz zamówić w Chinach partię lamp i podać im co chcesz mieć na pudełkach, jakie loga, diody itp., i sprzedawać pod własną marką Jeśli się na nie zdecydujesz, będziesz musiał pewnie uporać się też z zakłóceniami radia idącymi z przetwornic tychże lamp.
                          Ja nie polecam, od momentu jak kupiłem swoje Daylighty 5 to nie myślę o niczym innym. Taniej mnie wyszło, bo kupiłem używki. Jeśli interesuje Cię jak to wygląda na aucie, to zapraszam do tego tematu gdzie wrzuciłem zdjęcia.

                          Sprawę włączania modułu po włączeniu silnika możesz rozwiązać instalując układ wykrywający napięcie - np. gdy na instalacji będzie <13V, moduł nie włączy halogenów, gdy uruchomisz samochód i napięcie wzrośnie >13V (ok. 14,4V przy dobrym alternatorze) - moduł włączy światła. Tak działają też moje Philipsy. Jednak nadal będziesz potrzebował mieć kabelek pociągnięty do masy postojówki.
                          >> Serwisujesz swoją Skodę? Ściągnij książki "Sam Naprawiam - Octavia I" <<
                          >>Link alternatywny<<

                          Komentarz

                          Pracuję...